Folk hör konstigt i England

Det är tydligen inte bara tänderna som ofta är skeva hos Engelsmännen; våra öboende vänner. Nej, tydligen så är även sjukvården dålig, trots Michael Moores försök att övertyga oss om att så icke är fallet.
Hur annars kan man förklara att folk hör så här fel på låttexter?

De mest missuppfattade låttexterna i England
1. The Police – ”When the world is running down”
Rätt: ”you make the best of what still around”
Fel: ”you make the best homemade stew around”
2. Bee Gees – ”Stayin' alive”
Rätt: ”it's alright, it's okay, you may look the other way”
Fel: ”it's alright, it's okay, you make love the other way”
3. The Beatles – ”Lucy in the sky with diamons”
Rätt: ”the girl with kaleidoscope eyes”
Fel: ”the girl with colitis goes by”
4. U2 – ”Mysterious ways”
Rätt: ”She moves in mysterious ways”
Fel: ”Shamu the mysterious whale” <------------------------------------- Min favorit!
5. The Beatles – ”Michelle”
Rätt: ”Michelle ma belle, sont les mots qui vont très bien ensemble, très bien ensemble”
Fel: ”Michelle ma belle, some say monkeys play piano well, play piano well”
6. Queen – ”Bohemian Rhapsody”
Rätt: ”scaramouche, scaramouche, will you do the Fandango?”
Fel: ”scaramouche, scaramouche, will you do the banned tango?”
7. The Police – ”Message in a Bottle”
Rätt: ”A year has passed since I wrote my note”
Fel: ”A year has passed since I broke my nose”
8. David Bowie – ”Changes”
Rätt: ”Strange fascination fascinating me”
Fel: ”Strange vaccinations are killing me”
9. Oasis – ”Wonderwall”
Rätt: ”you're gonna be the one that saves me”
Fel: ”you're gonna be the one at Sainsbury's”
10. Kate Bush – ”Wuthering Heights”
Rätt: ”Heathcliff, it's me, Cathy and I've come home, oh, so cold, let me in your window”
Fel: ”Heathcliff, it's me, I'm a tree, I'm a wombat. Oh, so cold at the end of your winter”'

Vi bör genast skicka en nödsändning bestående av hörapparater, hörapparater och mer hörapparater till våra hörselskadade vänner. I annat fall kan vi se fram emot katastrofala missuppfattningar under OS i London 2012!
Vi kommer inte längre att kunna skylla på ohörsamhet hos IOK när Ara Abrahamian återigen blir bortdömd, den här gången enbart pga. hämndbegär från nån tokmutad domare. Nej, de Engelska IOK-basarna kommer helt enkelt inte att höra oss.

Hjälp England. Nu!

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHAHA! tur att jag åt glass, satt i halsen hela tiden. den sista var ju lätt bäst herregud.

2008-08-25 @ 22:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0