Lördag-kväll

Ikväll är det lördag. Igår var det fredag. Igår var jag på spelning med 350 pers som gick bananas, stagedive'ade, slog varandra i ansiktet och utbytte hälsningsfraser iform av rundhus mot varandra, idag - lördag - sitter jag hemma med lite ont i kroppen och lyssnar på Metallica och väntar på att Maja ska komma hem. Hon är på Lars Winnerbäck på Stångebrofältet med sin familj. Jag blev tillfrågad att följa med, men kände att 2 timmar Lars Winnerbäck var lite overkill. Så här i efterhand ångrar jag mig lite då jag är sjukligt uttråkad nu. Varför i helvete visas det INGET bra på tv en god damn lördag?!

Inte ens Discovery stödjer mig i min ensamhet utan visar istället 'Overhaulin'. Fan jag är inte riktigt så manlig att jag kan njuta av det programmet till fullo. Tyvärr!

Idag var Maja och jag i Gamla Linköping. Det var riktigt mysigt! Vi besökte Chokladboden och handlade choklad, fikade tillsammans med 1000 fåglar och Ragnar Dahlberg på ett mysigt café och köpte "lördagsgodis" i strut i Handelsboden.
Att Ragnar Dahlberg var där måste jag faktiskt gå in lite längre på... På vägen till Gamla Linköping så åkte en buss vid namn "Ragnar Dahlberg" förbi oss:

Jag: Vem fan är Ragnar Dahlberg?
Maja: Jag vet inte riktigt...
Jag: Jag känner igen namnet jättemycket...
Maja: Jag vet, jag med!

En timma senare på cafét:

Jag: Vem fan är det där? Jag känner igen honom jättemycket!
Maja: Jag vet inte... Jag känner igen också igen honom... Haha, det kanske är Ragnar Dahlberg!
Viktor: Haha! Ja, han ser verkligen ut som en Ragnar Dahlberg. Alltså... Vem fan är det?! Jag känner att han är folk-kär! Jäkligt folk-kär!
Maja: Ja, eller hur? Han ser liksom folk-kär ut!

Ytterligare en timma senare googlar vi "Ragnar Dahlberg" och jorå... Nog var det Ragnar som var på cafét alltid!

Ibland är världen konstig och fruktansvärt logisk.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0