Men alltså... Vänta nu...


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2858652.ab

Allt som oftast så förstår jag inte hur folk tänker... Idag på jobbet så snyltade jag till mig en liten stund för mig själv och datorn och gick in på Aftonbladet, som man ofta gör på jobbet när det blir tråkigt och undrar om någonting spännande hänt i världen så fick jag en smärre chock. Någonting hade faktiskt hänt i världen: Folk har tydligen blivit efterblivna. Nej... Skämt åsido, folk har varit efterblivna länge, men är det bara jag eller går det bara brantare och brantare utför idiotins störtloppsbacke?

För att sammanfatta lite: Mannen på bilden heter Johnny. Johnny är 29 är gammal och har blivit anfallen av en björnhona. Troligtvis pga. att han kom för nära björnhonans bo där även övriga delarna av familjen Brunbjörn bodde (utom pappa Björn, som tragiskt nog skiljde sig från mamma Brunhild och blev beroende av överjästa blåbär strax efter skilsmässan). Nu kan jag inte vara säker på att det är så här det gick till men det är gissningar som jag förutsätter är oerhört mitt i prick (jag är bra på att gissa)!

Hur som helst... Johnny var ute i skogen när han fick se Brunhild Brunbjörn stå och vattna blommorna utanför sitt sommartillhåll. Då Johnny uppenbarligen skolkat från skolans alla lektioner och aldrig gick i scouterna i sin barndom ser framför sig hur han blir sliten i stycken av den best han nu ser framför sig i skogen. Vad gör Johnny då, kanske ni undrar? Jo, han SPRINGER. Ok... Nu tar vi och tänker till lite här nu: När era föräldrar, lärare och scoutledare pratade med er om björnar... Vad berättade de då?
"Om ni någonsin skulle stöta på en björn i skogen, så får ni inte springa. Spela död istället. Ligg på marken och rör er inte. Springer ni så tror björnen att ni är ett byte."
Och ärligt talat... Det är väl inte SÅ konstigt om Brunhild trodde att Johnny var ett rådjur om mina kalkyleringar stämmer... Jag kan se framför mig hur Johnny snubblandes springer igenom skogen, panikslagen av att ha sett ett djur i dess rätta element och inte på en djurpark...

Hur som helst: Nu tycker Johnny att staten (dvs. vi och våra skattepengar) ska betala för att han är efterbliven och blir attackerad av en björn. HA! I think NOT.
För ni förstår... Johnny kommer nu inte kunna slakta djur på sin lilla gård. För han har så ont i armen. Johnny... Jag hoppas du förstår att det inte är någon mänsklig rättighet att kunna döda andra levande varelser för att tjäna pengar. Det står inte bland de rättigheter som idag finns och som behandlar demokrati osv. Tyvärr Johnny.

"... om du blir attackerad av deras djur tar de inte sitt ansvar" säger Johnny. Johnny... VILDA djur. Hör du på namnet vilka de tillhör..? INGEN! DE ÄR V-I-L-D-A! De var här innan oss och de kommer vara här när vi försvinner också, om vi inte utrotar dem innan dess.

Bah... Jag orkar inte med mer dumma människor. Jag ska bli björn och anfalla folk jag också...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0