Katrineholm

Det var länge sen jag var i Katrineholm: Officiellt utsedd till Sveriges tråkigaste stad. Kan inte säga att jag saknat det, men jag kan faktiskt ärligt säga att jag saknat min familj. Jag tänker inte så mycket på det när jag är här i LKPG, men jag upptäcker det varje gång jag träffar dem. Idag var också första gången Maja var med dit. Det var jättekul att ha henne med. Första gången hon träffade min syster och hennes familj också för den delen.

Maja har också upptäckt att jag pratar likadant med henne som med min treåriga systerdotter. Hon tyckte inte att det var löjligt att jag gjorde det... Hon blev avundsjuk.

Bussresan dit började inte sådär jättebra. Jag blev åksjuk för första gången i mitt liv och kräktes mitt mellan Norrköping och Katrineholm. Det var ju sådär, och tydligen så hördes det innifrån toan lite mer än jag hoppades på...

Jag: Uäh... Jag kräktes...
Maja: Ja, jo... Jag hörde det.
Jag: Oj, haha... Hördes det mycket..?
Maja: ... Jepp...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0